Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria de beques ESPA i FP per a majors de 30 anys 2022-2025

Mitjançant aquestes beques, es pretén incentivar el retorn al sistema educatiu de les persones desocupades majors de 30 anys que abandonaren de manera primerenca els estudis i que no disposen del títol d'educació secundària obligatòria (ESO) o que volen reincorporar-se al sistema educatiu i estudiar algun cicle d'FP de grau mitjà o superior. Igualment, aquestes beques també tenen com a finalitat augmentar la probabilitat de finalització amb èxit aquests estudis alhora que se'n redueix l'abandonament per causes econòmiques.

Código SIA

2896862

Personas destinatarias

Aquesta Resolució té per objecte establir la convocatòria de beques adreçada a les persones desocupades majors de 30 anys que hagin estat inscrites com a demandants d'ocupació desocupades al Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) o un altre servei públic del Sistema Nacional d'Ocupació com a mínim quatre mesos en els darrers sis immediatament anteriors al d'inici de les activitats lectives, i que cursin:

· Cursos de segon, tercer o quart d'educació secundària de persones adultes (ESPA) en els centres educatius de persones adultes de les Illes Balears per al període 2022-2023, 2023-2024 i 2024-2025, en cursos quadrimestrals: octubre-febrer i febrer-juny.

· Cicles de formació professional presencial de grau mitjà o de grau superior sostinguts amb fons públics de la CAIB durant cursos acadèmics 2022-2023, 2023-2024 i 2024-2025 per incentivar el retorn al sistema educatiu.

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

Si optau per la presentació telemàtica, haureu d'adjuntar el model específic corresponent que consta a l'apartat documentació a presentar degudament emplenat i signat.

Órgano competente para resolver

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Trámites

X

Sol.licitud ESPA i Formació Professional

Requisitos

Per alumnes d'ESPA

a) Estar matriculat a segon, tercer o quart d'educació secundària de persones adultes (ESPA) dels centres d'educació per a persones adultes de les Illes Balears durant el períodes 2022-2023, 2023-2024 o 2024-2025 (els quadrimestres octubre-febrer i febrer-juny).

b) Tenir 30 anys o més el dia d'inici de les activitats lectives.

c) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat al SOIB el dia d'inici de les activitats lectives.

d) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat al SOIB o un altre servei públic del Sistema Nacional d'Ocupació durant almenys 4 mesos en els darrers 6 anteriors al dia que l'alumne iniciï les activitats lectives.

e) Haver finalitzat amb aprofitament almenys un dels àmbits de coneixement en qualcun dels centres d'educació per a persones adultes de les Illes Balears.

Per alumnes d'FP

a) Estar matriculat a un cicle de formació professional presencial de grau mitjà o superior en centres sostinguts amb fons públics de la CAIB:

◦ En el cas específic dels alumnes de cicles de formació professional de 2000 hores de durada, s'han de matricular a un nombre de mòduls que sumats han de representar com a mínim 750 hores lectives (s'inclouen les pràctiques formatives en centres de treball).

◦ Pel que fa als alumnes de cicles de formació professional de 1400 hores de durada, s'han de matricular a un nombre de mòduls que sumats han de representar com a mínim 750 hores lectives al primer curs o al mòdul de pràctiques formatives en centres de treball en el curs següent.

b) Per a les sol·licituds del curs acadèmic 2024-2025:

No haver-se matriculat en cap estudi reglat en el curs acadèmic 2023-2024.

Aquesta condició no és aplicable per als alumnes matriculats amb aprofitament en el primer curs de cicles d'FP presencial en el curs acadèmic 2023-2024 que sol·licitaren una beca d'èxit.

Atès que la finalitat d'aquests ajuts és el retorn al sistema educatiu, els alumnes als quals se'ls hagi denegat la beca en el curs acadèmic 2023-2024 per haver-se matriculat en un estudi reglat en el curs acadèmic 2022-2023 tampoc no hi tenen dret ara.

c) Tenir 30 anys o més el dia d'inici de les activitats lectives.

d) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat al SOIB el dia d'inici de les activitats lectives.

e) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat al SOIB o un altre servei públic del Sistema Nacional d'Ocupació durant almenys 4 mesos en els darrers 6 anteriors al dia que l'alumne iniciï les activitats lectives.

f) Aprofitament del curs:

· Pel que fa als alumnes que cursin el primer curs d'un cicle de formació professional, s'ha d'interpretar que al juny estan en condicions de promocionar al segon curs, en termes d'aprofitament.

· En el cas dels alumnes que cursin el segon curs d'un cicle de formació professional de 2000 hores, o a les pràctiques formatives en centres de treball, en el cas dels cicles formatius de 1400 hores s'ha d'interpretar que en acabar estan en condicions d'obtenir la titulació oficial, en termes d'aprofitament.

Documentación a presentar

a) Sol·licitud d'acord amb el model que es troba en el web del SOIB.

b) Còpia del full de matriculació.

c) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.

d) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, el Servei d'Ocupació de les Illes Balears pot obtenir, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, així com la verificació de les dades d'identitat (DNI).

En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, així com una còpia del document d'identitat i, si escau, l'informe de vida laboral. En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Curs acadèmic 2024-2025. 1er quadrimestre d'ESPA: de l'1 d'octubre de 2024 al 15 de gener de 2025

Curs acadèmic 2024-2025. 2n quadrimestre d'ESPA: de l'1 de febrer al 31 de maig de 2025

Curs acadèmic 2024-2025 per a estudis d'FP: de l'1 d'octubre de 2024 al 15 de gener de 2025

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol. Tel.: 971177900 - Fax: 971176342

(bequesformacio@soib.caib.es)

Observaciones

Si optau per la tramitació telemàtica, recordau que haureu d’adjuntar el model específic corresponent que consta a dalt degudament emplenat i signat.

X

Esmena de la sol.licitud

Requisitos

Haver estat requerit per esmenar la sol.licitud

Documentación a presentar

Plazo máximo

10 dies hàbils des de la notificació del requeriment

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol. Tel.: 971177900 - Fax: 971176342

(bequesformacio@soib.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar